Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

08 marca 2019

Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna

Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak wziął udział w konferencji prasowej na temat nowych możliwości kolei na Dolnym Śląsku. Za 155 mln zł ze środków budżetowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały ok. 40 km linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz w stronę Krotoszyna.

W marcu pasażerowie i przewoźnicy towarowi skorzystają z efektów przebudowy ok. 40 km linii Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego (przed Zdunami). Głównym efekt prac to sprawna jazda pociągów, czyli dogodne podróże pasażerskie i przewóz ładunków z prędkością 80-120 km/godz. Pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Dobry stan tej linii to m.in. ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie innych tras kolejowych, przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego.

Pociągiem szybciej pojedziemy z Wrocławia do Krotoszyna.

Po 10 marca linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca planowane są pociągi pasażerskie. Pociągi z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w ok. 1h 50 min, do Milicza w półtorej godziny. Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – sprawniej może przejeżdżać większa liczba pociągów.

Towary z Dolnego Śląska sprawniej pojada po torach

Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz. Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12. przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery .

Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.

  • Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas przemówienia - Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas przemówienia
    Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas przemówienia
  • Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej - Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej
    Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej
  • Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej - Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej
    Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak podczas konferencji prasowej
  • Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna - Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna
    Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna
  • Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna - Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna
    Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna
  • Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna - Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna
    Pociągiem z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna