Aktualnie znajdujesz się na:

Oddział Księgowości i Budżetu

Główny Księgowy:
Małgorzata Seidel
tel.: 71 340 62 17
 

Zadania Oddziału:

  1. Opracowanie materiałów planistycznych w zakresie środków będących w dyspozycji Wydziału oraz na podstawie informacji przekazanych z wydziałów, którym Wydział prowadzi obsługę finansowo – księgową, w tym:
    • przygotowywanie propozycji projektu harmonogramu oraz harmonogramu realizacji dochodów i wydatków,
    • przygotowywanie Wieloletniego Planu Finansowego Państwa,
    • opracowywanie projektu planu oraz planu dochodów i wydatków budżetowych,
    • przygotowanie projektów decyzji i prowadzenie ewidencji zmian w zakresie planu wydatków na podstawie decyzji Dyrektora Generalnego, decyzji Wojewody oraz decyzji ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
  2. Obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa - TREZOR na poziomie dysponenta trzeciego stopnia w zakresie harmonogramu przekazywania środków, planowania oraz sprawozdawczości.
  3. Obsługa informatycznej aplikacji BUZA, służącej do prezentacji planu w układzie zadaniowym w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej (wartości finansowe), Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz sprawozdawczości.
  4. Współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie opracowywania planów finansowych objętych częścią budżetu Wojewody.
  5. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków dysponenta III stopnia, finansowanych z budżetu państwa oraz funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, z uwzględnieniem układu klasyfikacji budżetowej i układu budżetu zadaniowego, w zakresie m.in.:
    • dokumentacji płacowej – list płac oraz faktur i rachunków wystawianych przez osoby świadczące usługi na podstawie umów cywilnoprawnych,
    • delegacji – polecenia wyjazdu służbowego,
    • faktur, rachunków, not księgowych wystawianych przez kontrahentów DUW,
    • dyspozycji przekazania środków, m.in.: refundacji kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych, refundacji kosztów okularów, podatku od nieruchomości, ubezpieczeń, zwrotu kosztów postępowania egzekucyjnego i opłat komorniczych.
  6. Obsługa finansowo-księgowa wydatków inwestycyjnych.
  7. Obsługa finansowo-księgowa środków pochodzących z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
  8. Obsługa kasowa pracowników i klientów Urzędu.
  9. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
  10. Kontrola dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym przed dokonaniem wypłat.
  11. Przygotowywanie do realizacji czeków i przelewów.
  12. Prowadzenie płatności Urzędu w systemie Nowej Bankowości Elektronicznej NBP (NBE).
  13. Obsługa finansowo-księgowa najemców/użyczających powierzchnie w budynkach Urzędu, w tym wystawianie faktur i not księgowych.
  14. Prowadzenie rejestrów faktur VAT dla celów podatkowych.
  15. Sporządzanie deklaracji podatkowych w zakresie podatku VAT.
  16. Przeprowadzanie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami, z wyjątkiem przeprowadzania inwentaryzacji drogą spisu z natury: środków trwałych, inwestycji w nieruchomości oraz maszyn i urządzeń wchodzących w skład środków trwałych w budowie.
  17. Analiza wykorzystania środków przekazanych z budżetu państwa na realizację zadań (w zakresie wydatków bieżących).
  18. Opracowywanie okresowych ocen i analiz z wykonania budżetu Wojewody w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych (sprawozdanie opisowe).
  19. Sporządzanie sprawozdań budżetowych (RB), finansowych (Bilans, Rachunek Zysków i Strat oraz Zestawienie Zmian w Funduszu) i statystycznych (F-03) przewidzianych obowiązującymi przepisami.
  20. Obsługa programów księgowych: FK, ST, AZF.
  21. Elektroniczne przekazywanie zwrotów opłat paszportowych, kwot niepodjętych, świadczeń rentowych, zwrotów mandatów, wypłat z ZFŚS poprzez stronę Poczty Polskiej.
  22. Obsługa finansowo – księgowa Wydziałów Urzędu, w tym realizacja planu finansowego w zakresie dochodów Skarbu Państwa w zakresie m.in.:
    • opłat paszportowych,
    • opłat za karty czasowego pobytu,
    • wpływów za zastępstwa procesowe,
    • opłat za uprawnienia na egzaminatora prawa jazdy,
    • opłat za udostępnienie informacji,
    • opłat konsularnych,
    • wpływów z opłat czynszowych za wynajem pomieszczeń,
    • wpływów z należności przejętych bilansem po zlikwidowanych Zakładach Techniki Medycznej Służby Zdrowia,
    • wpływów z tytułu kar i opłat legalizacyjnych nakładanych przez Powiatowych Inspektorów Nadzoru Budowlanego,
    • wpływów z tytułu kar, nakładanych w drodze decyzji lub postanowień przez Wojewodę,
    • wpływów z tytułu grzywien w celu przymuszenia i opłat nakładanych w drodze decyzji i postanowień przez Wojewodę,
    • zwrotu kosztów egzekucyjnych wynikających z egzekucji niepieniężnych prowadzonych na podstawie postanowień i decyzji Wojewody,
    • dochodów wynikających z postępowań Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych,
    • wynagrodzenia inkasenta opłat skarbowych,
    • wpływów za wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemcom,
    • wpływów za publikacje taryf ciepła,
  23. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach udzielania ulg w spłacie należności budżetowych, obsługiwanych księgowo przez Oddział.
  24. Prowadzenie ewidencji należności oraz wpływów z tytułu kar, grzywien, opłat legalizacyjnych i innych dochodów budżetowych, w celu realizacji zadań Wojewody i Urzędu wynikających z roli wierzyciela tych należności.
  25. Monitoring należności, obsługa zadłużenia - podejmowanie czynności zmierzających do skutecznego wyegzekwowania niespłaconych wierzytelności.
  26. Odprowadzanie dochodów na konto Skarbu Państwa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  27. Wszczynanie procedury egzekucji należności budżetowych w zakresie spraw obsługiwanych księgowo przez Wydział.
  28. Ewidencja finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  29. Obsługa finansowo - księgowa zadań realizowanych w ramach środków z Funduszu Pracy.
  30. Obsługa finansowo-księgowa zadań realizowanych w ramach rachunku depozytowego i rachunku sum na zlecenie.
  31. Prowadzenie rejestru faktur, rachunków i poleceń zapłaty, których stroną jest Urząd.
  32. Ewidencja księgowa środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych środków trwałych.
  33. Prowadzenie rejestru wyjazdów pracowników Urzędu oraz dokonywanie analizy przedkładanych

 

 Szczegółowy opis zadań Oddziału znajduje się w Regulaminie Urzędu.

 

liczba wejść: 4936