Historia zmian dokumentu
|
Data zmiany
|
Wydanie
|
Wprowadzone zmiany
|
29.08.2013 r.
|
1
|
Opracowanie i publikacja karty.
|
03.12. 2014 r.
|
2
|
Zmiana treści załącznika nr 3 polegająca na uaktualnieniu brzmienia dysfunkcji i schorzeń oraz uzupełnienie części dotyczącej propozycji rodzajów turnusów specjalistycznych
|
13.09.2017 r.
|
3
|
Aktualizacja karty w zakresie:
- publikatora ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych,
- nazwy wydziału,
- miejsca składania wniosku.
|
14.02.2018 r.
|
4
|
Aktualizacja karty w zakresie:
- zamieszczenia informacji o możliwości elektronicznego składania wniosków o wpis do rejestru ośrodków przyjmujących turnusy rehabilitacyjne,
- uzupełnienia rubryki Gdzie załatwię sprawę? o adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (Urzędu do którego wnioskodawca winien bezpośrednio złożyć swój wniosek).
|
20.03.2018 r.
|
5
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
04.06.2018 r.
|
6
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
30.10.2018 r.
|
7
|
Aktualizacja karty w zakresie rubryki „Gdzie załatwię sprawę?”
|
19.06.2019 r.
|
8
|
Aktualizacja karty w zakresie rubryki Gdzie załatwię sprawę?” o nową aktualną nazwę Wydziału Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, do którego należy złożyć wniosek o opinię o ośrodku dotyczącą możliwości przyjmowania grup osób niepełnosprawnych na turnusy rehabilitacyjne, tj. Wydział Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego Dział Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
|
29.08.2019 r.
|
9
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
24.04.2020 r.
|
10
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
01.04.2021
|
11
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
29.12.2022 r.
|
12
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
10.02.2023 r.
|
13
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
11.03.2024
|
14
|
Aktualizacja karty w zakresie publikatora ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
Dokument wewnętrzny sporządzony i zatwierdzony wyłącznie w formie elektronicznej
z wykorzystaniem systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
Opracował:
|
Joanna Stańda
|
starszy inspektor wojewódzki
|
Sprawdził:
|
Katarzyna Filipowicz
|
kierownik Oddziału Pracy
|
Zatwierdził:
|
Iwona Drelichowska - Stopa
|
Dyrektor Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej
|
Co chcę załatwić?
|
Uzyskać wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne.
|
Kogo dotyczy?
|
Właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącego ośrodek.
|
Co przygotować?
|
Przygotuj:
- dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącym ośrodek (akt notarialny, odpis z księgi wieczystej, umowę dotyczącą prowadzenia ośrodka),
- kopię umowy z innym podmiotem, której przedmiotem jest możliwość dogodnego korzystania poza ośrodkiem z zaplecza rekreacyjno-wypoczynkowego oraz do prowadzenia zajęć sportowych, w przypadku, gdy Twój ośrodek nie posiada takiego zaplecza.
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
|
Wypełnij wniosek o wpis do rejestru ośrodków, który znajdziesz:
- w załącznikach do niniejszej karty usługi (załącznik nr 1 - blankiet)
Wniosek o wpis możesz również złożyć elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0
|
Jak wypełnić dokumenty?
|
Określ rodzaj wniosku na stronie 1 blankietu oraz czytelnie wypełnij część A wniosku – szare pola (załącznik nr 2 – wzór do wypełnienia wniosku).
Wypełniając stronę 2 pkt II wniosku skorzystaj z informacji dodatkowych, załączonych do wzoru wypełnienia wniosku (załącznik nr 3)
|
Ile muszę zapłacić?
|
wpis do rejestru jest bezpłatny
|
Kiedy złożyć dokumenty?
|
Wniosek złóż w dowolnym, dogodnym dla Ciebie momencie.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Wniosek o wpis do rejestru ośrodków należy przesłać do właściwego terytorialnie samorządu województwa:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Spraw Społecznych
Wydział Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
Dział Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław,
który w terminie 30 dni od dnia jego wpływu, dokona wizytacji ośrodka i wyda opinię
o ośrodku, a następnie przekaże ją wraz z wnioskiem do naszego Urzędu.
Otrzymany od samorządu województwa wniosek wraz opinią jest rozpatrywany przez:
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
Dodatkowe informacje możesz uzyskać telefonicznie lub mailowo:
Pracownik
|
Pokój nr
|
Telefon
|
e-mail
|
Joanna Stańda
|
1110
|
71 340-61-54
|
j.standa@duw.pl
|
Sylwia Łuczkowska
|
1111
|
71 340-63-16
|
s.luczkowska@duw.pl
|
|
Co zrobi Urząd?
|
Zweryfikujemy dane zawarte we wniosku oraz w opinii wydanej przez samorząd województwa i jeśli potwierdzone zostaną warunki uzasadniające wpis do rejestru:
- wpiszemy Cię do rejestru tj. umieścimy Cię w Centralnej Bazie Danych Ośrodków
i Organizatorów Turnusów dla Osób Niepełnosprawnych
https://empatia.mpips.gov.pl/dla-urzednikow/organizacja-tr,
- otrzymasz zawiadomienie o dokonanym wpisie do rejestru.
W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, o wpisie zawiadomimy Cię wyłącznie elektronicznie, tj. otrzymasz zawiadomienie opatrzone podpisem elektronicznym.
|
Jaki jest czas reakcji?
|
Po sprawdzeniu kompletu i prawidłowości przekazanych dokumentów, rozpatrzymy wniosek nie później niż w ciągu 30 dni od jego złożenia.
Jeśli wniosek nie jest kompletny, wezwiemy Cię do usunięcia uchybień we wniosku
o wpis do rejestru, które należy usunąć w terminie 30 dni od dnia otrzymania od Wojewody informacji o ich wystąpieniu.
|
Jak się odwołać?
|
W tym przypadku odwołanie nie przysługuje.
|
Informacje dodatkowe
|
Aby uzyskać wpis do rejestru spełnione muszą być warunki określone
w §15 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r.
w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694, ze zm.).
Powiadom nas o każdej zmianie warunków stanowiących podstawę do uzyskania przez Ciebie wpisu do rejestru.
|
Podstawa prawna
|
Art.10c, art. 10d ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 44);
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r.
w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694, ze zm.).
|
|