- Informacje podstawowe
- Wydziały
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
-
Programy
- Pomoc Ukrainie
- Program rządowy „Rodzina 500 plus”
- "Mieszkanie +" - Krajowy Zasób Nieruchomości
- Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej
- Telefon interwencyjny dla użytkowników dróg
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- Historia i Pamięć
- INTERREG
- Razem bezpieczniej
- Bezpieczna i przyjazna szkoła
- Bezpieczna+
- Posiłek w szkole i w domu
- Program Dożywiania
- Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch”
- Krajowy Plan Działania Przeciwko Handlowi Ludźmi
- Informacja o możliwości uzyskania pomocy przez osoby pokrzywdzone przestępstwem
- Rządowy Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej na lata 2024-2030
- Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
- Program wspierający rozwiązywanie problemu bezdomności
- Wsparcie dla osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin
- Rządowy Program dla Rodzin Wielodzietnych
- Ogólnopolskie badanie liczby osób bezdomnych
- Program integracji społeczności romskiej w Polsce na lata 2014–2020
- Rządowy program "Książki naszych marzeń"
- Program Wieloletni „Senior+”
- Opieka 75+
- Program "Dobry Start"
- Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2014-2020
- Niepodległa
- Fundusz Solidarnościowy
- Program Osłonowy – Wspieranie JST w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy Domowej
- Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19
- Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej
- Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019
- Program integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021 - 2030
- Program rozwoju rodzinnych domów pomocy
- Dodatki mieszkaniowe COVID-19
- Korpus Wsparcia Seniorów
- Wspólne rozwiązanie zarządzania kryzysowego i współpracy sił bezpieczeństwa w ramach fali uchodźczej osób z Ukrainy na granicy czesko-polskiej
- Rządowy program wsparcia powiatu w organizacji i tworzeniu rodzinnych form pieczy zastępcze
- Rządowy program dofinansowania wynagrodzeń - dodatki motywacyjne 1000 zł.
- Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe
- Projekt "Profesjonalne wsparcie w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej"
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy domowej
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Niepodległa
Podsumowanie projektu „Hej, kto Polak, na bagnety”
Projekt „Hej, kto Polak, na bagnety” realizowany był na wielu płaszczyznach. W jego ramach przygotowano szereg działań oraz materiałów edukacyjnych.
- Fabularyzowany film dokumentalny, pt. „Ocalamy. Historia wojny polsko-bolszewickiej i jej trzech bohaterów”. W filmie oprócz historii konfliktu przedstawiono trzy fabularyzowane fragmenty, poświęcone bohaterom tej wojny, odznaczonych w ramach programu Ocalamy: Lesława Węgrzynowskiego, Józefa Sierocińskiego oraz Mariana Kuricy.
- Naukową częścią projektu była organizacja konferencji „Zwycięzcom 1920 roku”. Została zorganizowana w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we współpracy z wrocławskim oddziałem Instytutu Pamięci Narodowej oraz Narodowym Bankiem Polskim. W konferencji wzięli udział wybitni historycy wrocławscy oraz przedstawiciele innych ośrodków akademickich.
- Aspektem edukacyjnym projektu była organizacja lekcji online dla uczniów klas mundurowych. W ramach działania nakręcono lekcję-film, która została pokazana w 11 szkołach w takich miejscowościach jak: Strzegom, Henryków, Kłodzko, Złotoryja, Wałbrzych, Bolesławiec, Oława, Lubań, Wrocław. Przygotowane materiały to świetna pomoc do przeprowadzenia lekcji online, które niestety stały się codziennością w obecnym szkolnictwie. Dzięki wysokiemu poziomowi merytorycznemu, użyciu mundurów i ciekawych zdjęć, jest to świetna lekcja dla uczniów. Istotną rolę pełniły gry edukacyjne „Bitwa Warszawska 1920”, które zostały wykorzystane przez nauczycieli, do przeprowadzenia warsztatów uzupełniający lekcji. Powstał zapis lekcji: pierwsza lekcja, druga lekcja , a także film instruktażowy dla nauczycieli.
-
Przygotowano także warsztaty online z edukacyjnej gry wielkoformatowej „Zadwórze 1920” zrealizowane przez Armenian Foundation, wraz z lekcją online poświęconą temu bojowi. Warsztaty i wykład będą częścią gry miejskiej, która zostanie zorganizowana, jak tylko pozwoli na to sytuacja pandemiczna.
-
Ostatnim aspektem projektu było przygotowanie broszury w formacie elektronicznym „Żołnierze wojny polsko-bolszewickiej pochowani na Dolnym Śląsku”. Zawiera ona historie osób z projektu „Ocalamy” prowadzonego przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki oraz wrocławski oddział IPN. Stulecie zwycięskiej bitwy wojny polsko-bolszewickiej było idealnym momentem, aby przybliżyć historię żołnierzy walczących o Niepodległość, którzy po 1945 roku związali się z Dolnym Śląskiem. Są to niekiedy wyjątkowe postacie: m.in. uczestnik boju pod Zadwórzem czy adiutant generała Stanisława Hallera. Publikacja ta stanowi podsumowanie dwóch lat projektu „Ocalamy”, który będzie kontynuowany.