Punkty zbiórki pomocy dla powodzian na Dolnym Śląsku Uroczystość upamiętnienia 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej Komunikat dotyczący pogrzebu posłanki Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej Zwiększenie dostępności i poprawa jakości usług dla obywateli państw trzecich na Dolnym Śląsku Turystyczny pociąg retro na Dolnym Śląsku Sekretarz Stanu MSWiA Wiesław Szczepański z wizytą u Wojewody Dolnośląskiego Dobra współpraca Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego z Powiatem Wrocławskim Święto Wojska Polskiego Wojewoda Dolnośląski Maciej Awiżeń uczcił na Śnieżce dzień św. Wawrzyńca Na węźle Wrocław Stadion zamknięta zostanie łącznica wjazdowa
Aktualnie znajdujesz się na:

Oddział Kontroli Geodezyjnej i Kartograficznej

Oddział Kontroli Geodezyjnej i Kartograficznej

Sylwia Porucznik
Kierownik oddziału
tel.: 71 340 63 54, pokój 2157

 

 

Do zadań Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej w zakresie Oddziału Kontroli Geodezyjnej i Kartograficznej należy:

  1. prowadzenie kontroli działalności organów administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz przedsiębiorców wykonujących prace geodezyjne, a także państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w zakresie legalności i rzetelności, a w odniesieniu do organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, również w zakresie celowości;
  2. kontrola realizacji przez marszałka województwa zadań w zakresie:
          a) prowadzenia wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
          b) wykonywania i udostępniania kartograficznych opracowań tematycznych dla obszaru województwa,
          c) analizy zmian w strukturze agrarnej oraz programowania i koordynacji prac urządzeniowo-rolnych,
          d) monitorowania zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji,
          e) tworzenia, prowadzenia i udostępniania bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 8 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz standardowych opracowań kartograficznych w skali
               1:10000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 3 ww. ustawy;
  3. kontrola wykonywania zadań przez starostę w zakresie:
          a) prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
               - prowadzenia dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; geodezyjnej ewidencji sieci
                 uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej "powiatową bazą GESUT"; gleboznawczej klasyfikacji gruntów,        
               - tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7 i 10 i 12 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
               - tworzenia i udostępniania dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej jednej ze skal: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
          b) koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
          c) zakładania osnów szczegółowych,
          d) ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
          e) zbiorów danych objętych bazami danych, oraz dla związanych z nimi usług tworzenia metadanych opisujących te zbiory i usługi;
  4. kontrolowanie działalności przedsiębiorcy oraz jednostki organizacyjnej w zakresie wykonywania prac geodezyjnych, a w szczególności:
          a) zgłaszania prac geodezyjnych,
          b) przekazywania do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników prac geodezyjnych,
          c) przestrzegania przepisów dotyczących wykonywania samodzielnych funkcji w zakresie geodezji i kartografii,
          d) rzetelności wykonywania prac geodezyjnych;
  5. wydawanie, na wniosek starosty, opinii o przygotowaniu gminy do przejęcia jego zadań w zakresie geodezji i kartografii;
  6. prowadzenie postępowań dotyczących refundacji przez Skarb Państwa kosztów związanych z podziałem nieruchomości oraz czynnościami związanymi z rozgraniczeniem nieruchomości oraz ewidencją gruntów i budynków, ponoszonych przez spółdzielnie mieszkaniowe;
  7. przechowywanie kopii zabezpieczających baz danych (powiatowych i wojewódzkich), w szczególności bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
  8. opracowywanie projektu rocznego planu kontroli wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego;
  9. współpraca z Głównym Geodetą Kraju oraz organami kontroli państwowej w zakresie właściwości nadzoru geodezyjnego i kartograficznego;
  10. sporządzanie wojewódzkich zestawień zbiorczych:
           a) o mapie zasadniczej,
           b) o geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
           c) o szczegółowej osnowie geodezyjnej,
           d) o bazie danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000;
  11. wnioskowanie do Wojewody o powołanie i odwołanie rzecznika dyscyplinarnego;
  12. wnioskowanie do Wojewody o powołanie na 4 letnią kadencję członków wojewódzkiej komisji dyscyplinarnej, w tym przewodniczącego;
  13. wnioskowanie do rzecznika dyscyplinarnego o przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w  stosunku do osoby wykonującej samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii;
  14. obsługa organizacyjno-techniczna rzecznika dyscyplinarnego oraz wojewódzkiej komisji dyscyplinarnej w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej osób wykonujących samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii;
  15. uchylony;
  16. kontrola opracowań dokumentacji technicznej opracowanej na potrzeby aktualizacji baz danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych do ustawy;
  17. kontrola powszechnej taksacji nieruchomości, w zakresie:
    a) prawidłowości prowadzenia postępowań administracyjnych,
    b) sposobu załatwiania skarg i wniosków;
  18. koordynowanie kontroli i opracowywanie dokumentacji związanej z działalnością kontrolną;
  19. opracowywanie informacji i sprawozdań w zakresie kontroli;
  20. przyjmowanie klientów zgłaszających skargi i wnioski ustnie do protokołu w zakresie działania Wojewódzkiej Inspekcji;
  21. dokonywanie analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej, na podstawie informacji pozyskanych przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego;
  22. współdziałanie z Głównym Geodetą Kraju i marszałkiem województwa w prowadzeniu Państwowego Rejestru Granic i powierzchni jednostek podziału terytorialnego kraju;
  23. prowadzenie szkoleń i instruktaży dla pracowników organów administracji geodezyjnej i kartograficznej w województwie w zakresie nadzorowanych zadań oraz merytoryczne opracowywanie materiałów szkoleniowych;
  24. prowadzenie strony internetowej (BIP) wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz przygotowywanie informacji przeznaczonych do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu i na potrzeby komunikacji społecznej;
  25. realizowanie zadań obronnych w zakresie właściwości Wojewódzkiej Inspekcji wynikających z obowiązujących aktów prawnych oraz zestawień zadań "Planu operacyjnego funkcjonowania Województwa Dolnośląskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia i wojny".
liczba wejść: 12799