- Informacje podstawowe
-
Wydziały
-
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Centrum Powiadamiania Ratunkowego
- Oddział Logistyki i Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych
- Oddział Ratownictwa Medycznego
- Oddział Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Oddział Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
- Oddział Spraw Obronnych
- Samodzielne stanowisko do spraw krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Organizacji i Rozwoju
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyspozytornia Medyczna
-
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy domowej
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Kierownik Oddziału
Karina Sikora-Wojtarowicz
tel. 71 368-25-04 (CPR)
Zastępca Kierownika Oddziału
Anita Gruszczyńska
tel. 71 368-25-04 (CPR)
Zadania Centrum Powiadamiania Ratunkowego:
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu powiadamiania ratunkowego na obszarze województwa dolnośląskiego;
- zapewnienie funkcjonowania Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR), w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego;
- zapewnienie funkcjonowania i obsługi numeru alarmowego 112, 997 (od 6 grudnia 2018 r.), 998 (od 28 września 2021 r.) oraz 999 (w zakresie funkcjonowania) na obszarze województwa dolnośląskiego;
- prowadzenie spraw finansowych związanych z funkcjonowaniem systemu powiadamiania ratunkowego, w tym:
a) planowanie rocznego budżetu w zakresie wydatków bieżących i majątkowych,
b) koordynowanie wydatków bieżących i majątkowych,
c) przygotowywanie wystąpień o środki z rezerwy celowej budżetu państwa na potrzeby funkcjonowania i rozwoju systemu powiadamiania ratunkowego na obszarze województwa dolnośląskiego; - zapewnienie funkcjonowania urządzeń technicznych i środków łączności oraz systemów teleinformatycznych zapewniających realizację zadań systemu powiadamiania ratunkowegow sposób efektywny, z zachowaniem ciągłości jego działania i wymiany informacji oraz możliwości pracy, szczególnie w przypadku braku zasilania zewnętrznego lub uszkodzenia systemów teleinformatycznych, dla numerów alarmowych 112, 997 (od 6 grudnia 2018 r.), 998 (od 28 września 2021 r.) i 999;
- współpraca z przedstawicielami Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Zdrowia oraz innych podmiotów centralnych, kierownikami jednostek organizacyjnych służb, inspekcji i straży, organami samorządu terytorialnego oraz dysponentami zespołów ratownictwa medycznego w zakresie spraw dotyczących systemu powiadamiania ratunkowego – w zakresie przyznanych uprawnień;
- współpraca z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi w zakresie organizacji kierowania telefonicznego ruchu alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu, w tym w sytuacjach awaryjnych, dla numerów alarmowych 112, 997 (od 6 grudnia 2018 r.), 998 (od 28 września 2021 r.)i 999;
- przetwarzanie danych zarejestrowanych w systemie teleinformatycznym, w tym nagrań rozmów telefonicznych, danych osobowych osoby zgłaszającej, danych innych osób wskazanych w trakcie przyjmowania zgłoszenia, pozycji geograficznych, danych teleadresowych lub opisówzdarzenia oraz udostępnianie tych danych na wniosek sądu, prokuratury lub Policji, na potrzeby postępowań prowadzonych przez te podmioty;
- realizacja doraźnych zadań w zakresie współpracy ze służbami ratunkowymi Republiki Czeskiej oraz Republiki Federalnej Niemiec w zakresie obsługi zgłoszeń alarmowych kierowanych z obszarów przygranicznych.
KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych zarejestrowanych
w Systemie Informatycznym Centrów Powiadamiania Ratunkowego (SI CPR)
Zgodnie z art. 13 ust. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), nazwane dalej rozporządzeniem oraz
w związku z zapisami ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego informujemy, że:
I. Współadministratorem Pani/ Pana danych osobowych są:
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
- Wojewoda Dolnośląski, wykonujący swoje zadania przy pomocy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, zlokalizowanego we Wrocławiu przy Pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
oraz Wojewodowie lub podmioty, którym powierzono organizowanie i prowadzenie centrum, i które, zgodnie z zasadą zastępowalności, nastąpiła obsługa zgłoszenia alarmowego.
Korespondencję należy kierować na powyższy adres lub pocztą elektroniczną do Inspektora Ochrony Danych
w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu - email: iod@duw.pl
II. Cel przetwarzania danych osobowych:
Pana/Pani dane przetwarzane są w Systemie Teleinformatycznym Centrum Powiadamiania Ratunkowego (w tym w aplikacji mobilnej) w ramach funkcjonowania w jednolitym systemie obsługi zgłoszeń alarmowych, kierowanych do numerów alarmowych 112, 997, 998 i 999, umożliwiającym przekazanie zgłoszenia alarmowego w celu zaangażowania właściwych zasobów ratowniczych tj. Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego. W przypadku braku możliwości przekazania zgłoszenia alarmowego w ramach systemu powiadamiania ratunkowego i gdy jest to uzasadnione charakterem tego zgłoszenia, podejmowane są działania mające na celu przekazanie informacji o tym zgłoszeniu do podmiotów, do których zadań należy ochrona życia, zdrowia, bezpieczeństwa i porządku publicznego mienia lub środowiska, których numery telefoniczne nie są obsługiwane w ramach systemu.
III. Podstawa przetwarzania danych:
Pana/Pani dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Ustawą z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego.
IV. Informacja o zamiarze przekazywania danych:
Pana/Pani dane uzyskane w związku z wykonywaniem zadań Centrum tj. dane dotyczące treści zgłoszeń alarmowych,
w tym nagrania rozmów telefonicznych obejmujące całość zgłoszenia alarmowego, dane osób zgłaszających
i innych osób wskazanych w trakcie przyjmowania zgłoszenia, pozycji geograficznych, informacji o miejscu zdarzenia i jego rodzaju oraz skróconego opisu zdarzenia, mogą być udostępniana na wniosek sądu, prokuratury i Policji.
Dane nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym lub do organizacji międzynarodowej.
V. Okres przechowywania danych:
Pana/Pani dane są przechowywane w systemie teleinformatycznym Centrum Powiadamiania Ratunkowego przez 3 lata.
VI. Bezpieczeństwo danych:
Dane osobowe przetwarzane w systemie teleinformatycznym podlegają zabezpieczeniom zapobiegającym nadużyciom lub niezgodnemu z prawem dostępowi lub przekazywaniu polegającym co najmniej na:
- dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających pisemne upoważnienie wydane przez współadministratora danych,
- pisemnym zobowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w poufności.
VII. Uprawnienia osoby, której dane dotyczą:
Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do:
- uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich;
- otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
- do żądania usunięcia danych z jej udziałem;
- do żądania ograniczenia przetwarzania danych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Osoba zwracająca się z żądaniem na podstawie art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. zobowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy,
w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia
o zdarzeniu.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.