- Informacje podstawowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny i Nadzoru
- Wydział Zdrowia
- Wydział Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Wydział Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Biuro Programów i Funduszy
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy domowej
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Oddział Kontroli Finansowej
Oddział Kontroli Finansowej
Kierownik Oddziału
Anna Rosiecka
tel.: 71 340 66 71
Do zadań Wydziału Kontroli w zakresie Oddziału Kontroli Finansowej należy m.in.:
- prowadzenie kontroli finansowych w zakresie przewidzianym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w jednostkach podległych Wojewodzie, w jednostkach samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego oraz w innych podmiotach wykorzystujących środki publiczne;
- prowadzenie kontroli w podmiotach wskazanych przez centralne organy administracji rządowej;
- opracowywanie propozycji do planu i harmonogramu kontroli w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności oraz opracowywanie czynników/analizy ryzyka do wyboru projektów do kontroli i ich aktualizacja;
- prowadzanie kontroli realizacji inwestycji/przedsięwzięć w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, w tym kontroli wykonania i kontroli weryfikacji wydatków;
- użytkowanie i wykorzystywanie danych z narzędzia informatycznego Arachne, opracowanego przez Komisję Europejską;
- prowadzenie czynności mających na celu eliminowanie podwójnego finansowania oraz zapobieganie, identyfikowanie i korygowanie poważnych nieprawidłowości w zakresie kontroli przeprowadzanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, jak również przekazywanie odpowiednim instytucjom informacji o poważnych nieprawidłowościach;
- prowadzenie wewnętrznych kontroli finansowanych w komórkach organizacyjnych Urzędu w zakresie rozliczania dotacji;
- opracowywanie projektów zawiadomień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w województwie dolnośląskim o naruszeniach dyscypliny finansów publicznych, stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli oraz zawiadomień organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku stwierdzenia nadużyć;
- sporządzanie półrocznych, kwartalnych oraz rocznych informacji o działalności kontrolnej Oddziału;
- koordynowanie prac - w przypadku wyznaczenia Wydziału jako wiodącego – w realizacji wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli;
- przygotowywanie w ramach nadzoru sprawowanego w imieniu Wojewody Dolnośląskiego jako dysponenta części budżetowej - na podstawie wyników kontroli własnych i zewnętrznych organów kontroli - ogólnych wniosków, kierowanych do jednostek dysponujących środkami publicznymi, wskazujących obszary ryzyka oraz zaleceń mających na celu eliminowanie nieprawidłowości.
liczba wejść: 508