Punkty zbiórki pomocy dla powodzian na Dolnym Śląsku Uroczystość upamiętnienia 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej Komunikat dotyczący pogrzebu posłanki Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej Zwiększenie dostępności i poprawa jakości usług dla obywateli państw trzecich na Dolnym Śląsku Turystyczny pociąg retro na Dolnym Śląsku Sekretarz Stanu MSWiA Wiesław Szczepański z wizytą u Wojewody Dolnośląskiego Dobra współpraca Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego z Powiatem Wrocławskim Święto Wojska Polskiego Wojewoda Dolnośląski Maciej Awiżeń uczcił na Śnieżce dzień św. Wawrzyńca Na węźle Wrocław Stadion zamknięta zostanie łącznica wjazdowa
Aktualnie znajdujesz się na:

Oddział Kontroli Finansowej

Oddział Kontroli Finansowej

Kierownik Oddziału
Anna Rosiecka

tel.: 71 340 66 71

 


Do zadań Wydziału Kontroli w zakresie Oddziału Kontroli Finansowej należy m.in.:

 

  1. prowadzenie kontroli finansowych w zakresie przewidzianym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w jednostkach podległych Wojewodzie, w jednostkach samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego oraz w innych podmiotach wykorzystujących środki publiczne;
  2. prowadzenie kontroli w podmiotach wskazanych przez centralne organy administracji rządowej;
  3. opracowywanie propozycji do planu i harmonogramu kontroli w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności oraz opracowywanie czynników/analizy ryzyka do wyboru projektów do kontroli i ich aktualizacja;
  4. prowadzanie kontroli realizacji inwestycji/przedsięwzięć w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, w tym kontroli wykonania i kontroli weryfikacji wydatków;
  5. użytkowanie i wykorzystywanie danych z narzędzia informatycznego Arachne, opracowanego przez Komisję Europejską;
  6. prowadzenie czynności mających na celu eliminowanie podwójnego finansowania oraz zapobieganie, identyfikowanie i korygowanie poważnych nieprawidłowości w zakresie kontroli przeprowadzanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, jak również przekazywanie odpowiednim instytucjom informacji o poważnych nieprawidłowościach;
  7. prowadzenie wewnętrznych kontroli finansowanych w komórkach organizacyjnych Urzędu w zakresie rozliczania dotacji;
  8. opracowywanie projektów zawiadomień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w województwie dolnośląskim o naruszeniach dyscypliny finansów publicznych, stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli oraz zawiadomień organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku stwierdzenia nadużyć;
  9. sporządzanie półrocznych, kwartalnych oraz rocznych informacji o działalności kontrolnej Oddziału;
  10. koordynowanie prac - w przypadku wyznaczenia Wydziału jako wiodącego – w realizacji wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli;
  11. przygotowywanie w ramach nadzoru sprawowanego w imieniu Wojewody Dolnośląskiego jako dysponenta części budżetowej - na podstawie wyników kontroli własnych i zewnętrznych organów kontroli - ogólnych wniosków, kierowanych do jednostek dysponujących środkami publicznymi, wskazujących obszary ryzyka oraz zaleceń mających na celu eliminowanie nieprawidłowości.
liczba wejść: 508