- Informacje podstawowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny i Nadzoru
- Wydział Zdrowia
- Wydział Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Wydział Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Biuro Programów i Funduszy
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy domowej
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Oddział Informacji Publicznej i Organizacji
Oddział Informacji Publicznej i Organizacji
Kierownik Oddziału
Magdalena Kremienowska
tel.: 71 340 67 10
e-mail: pn@duw.pl
Zadania Oddziału:
- prowadzenie listy organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia na obszarze województwa dolnośląskiego punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem powiatom dotacji na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej;
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej pozostającej w posiadaniu Wydziału w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- prowadzenie Centralnego Rejestru Wniosków o Udzielenie Informacji Publicznej oraz koordynacja procesu udostępnienia informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz rozpatrywanie wniosków o udzielenie informacji publicznej obejmujących wnioski należące do zakresu więcej niż jednej komórki organizacyjnej Urzędu;
- prowadzenie wykazu zespołów doradczych powoływanych zarządzeniem Wojewody;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych Wojewody;
- prowadzenie rejestru porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia w imieniu Wojewody niektórych spraw z zakresu jego właściwości jednostkom samorządu terytorialnego lub organom innych samorządów działających na obszarze województwa, kierownikom państwowych i samorządowych osób prawnych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych funkcjonujących w województwie;
- przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych, składanych przez osoby zobowiązane ustawami o samorządzie terytorialnym, w tym:
- weryfikacja pod względem merytorycznym i formalnym oświadczeń majątkowych i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przygotowanie stosownego projektu wystąpienia Wojewody do Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
- porównywanie z oświadczeniami majątkowymi złożonymi w roku poprzednim,
- współpraca z organami administracji skarbowej w zakresie kontroli oświadczeń majątkowych,
- sporządzanie dla potrzeb Wojewody i samorządów sprawozdań z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych,
- udostępnianie danych wynikających z oświadczeń majątkowych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie przez osoby zobowiązane ustawami o samorządzie terytorialnym;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej i opracowywaniem budżetu zadaniowego w zakresie zadań Wydziału,
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie zadań Wydziału.
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
ADRES:
pl. Powstańców Warszawy 1
50-153 Wrocław
NIP 896-100-32-45
Regon 000 514 377
liczba wejść: 487