Punkty zbiórki pomocy dla powodzian na Dolnym Śląsku Uroczystość upamiętnienia 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej Komunikat dotyczący pogrzebu posłanki Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej Zwiększenie dostępności i poprawa jakości usług dla obywateli państw trzecich na Dolnym Śląsku Turystyczny pociąg retro na Dolnym Śląsku Sekretarz Stanu MSWiA Wiesław Szczepański z wizytą u Wojewody Dolnośląskiego Dobra współpraca Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego z Powiatem Wrocławskim Święto Wojska Polskiego Wojewoda Dolnośląski Maciej Awiżeń uczcił na Śnieżce dzień św. Wawrzyńca Na węźle Wrocław Stadion zamknięta zostanie łącznica wjazdowa
Aktualnie znajdujesz się na:

Oddział Informacji Publicznej i Organizacji

Oddział Informacji Publicznej i Organizacji

Kierownik Oddziału      
Magdalena Kremienowska
tel.: 71 340 67 10

e-mail: pn@duw.pl

 

Zadania Oddziału:

  1. prowadzenie listy organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia na obszarze województwa dolnośląskiego punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji;
  2. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem powiatom dotacji na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej;
  3.  prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej pozostającej w posiadaniu Wydziału w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  4.  prowadzenie Centralnego Rejestru Wniosków o Udzielenie Informacji Publicznej oraz koordynacja procesu udostępnienia informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz rozpatrywanie wniosków o udzielenie informacji publicznej obejmujących wnioski należące do zakresu więcej niż jednej komórki organizacyjnej Urzędu;
  5.  prowadzenie wykazu zespołów doradczych powoływanych zarządzeniem Wojewody;
  6. prowadzenie rejestru aktów prawnych Wojewody;
  7. prowadzenie rejestru porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia w imieniu Wojewody niektórych spraw z zakresu jego właściwości jednostkom samorządu terytorialnego lub organom innych samorządów działających na obszarze województwa, kierownikom państwowych i samorządowych osób prawnych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych funkcjonujących w województwie;
  8. przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych, składanych przez osoby zobowiązane ustawami o samorządzie terytorialnym, w tym:
  • weryfikacja pod względem merytorycznym i formalnym oświadczeń majątkowych i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przygotowanie stosownego projektu wystąpienia Wojewody do Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
  • porównywanie z oświadczeniami majątkowymi złożonymi w roku poprzednim,
  • współpraca z organami administracji skarbowej w zakresie kontroli oświadczeń majątkowych,
  • sporządzanie dla potrzeb Wojewody i samorządów sprawozdań z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych,
  • udostępnianie danych wynikających z oświadczeń majątkowych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
  • prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie przez osoby zobowiązane ustawami o samorządzie terytorialnym;
  1. koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej i opracowywaniem budżetu zadaniowego w zakresie zadań Wydziału,
  2. redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie zadań Wydziału.

 

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu

ADRES:
pl. Powstańców Warszawy 1
50-153 Wrocław
NIP 896-100-32-45
Regon 000 514 377

 

liczba wejść: 487