Nadodrzańskie województwa chcą walczyć o Odrę. Ich przedstawiciele spotkali się w sprawie rzeki. UWAGA !!! Duży Protest Rolników od 20.03.2024r. Ćwiczenia Wojsk NATO W Hołdzie Walczącej Ukrainie PLANOWANE PROTESTY ROLNIKÓW - INFORMACJE Infolinia DUW dla uchodźców z Ukrainy/ Гаряча лінія DUW для біженців з України: +48 71 701 11 00
Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
17 września 2013

Ranking najbardziej e-przedsiębiorczych miast Dolnego Śląska

Wczoraj w siedzibie koncernu Google we Wrocławiu ogłoszono wyniki rankingu na najbardziej przedsiębiorcze miasto online w województwie dolnośląskim pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w sieci. Prestiżowy tytuł Google e-Miasto w kategorii miast do 100 tysięcy uzyskał w tym roku Dzierżoniów.

Ranking eMiast powstał na zlecenie Google w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS. Głównymi kryteria oceny był poziom wykorzystania różnych rozwiązań internetowych przez przedsiębiorców działających w naszych miastach. Sprawdzano między innymi, czy firma posiada własną stronę internetową, bądź wizytówkę, oceniano poziom dostosowania strony do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych, sprawdzano, czy prowadzone są działania sprzedażowe, reklamowe lub marketingowe za pośrednictwem internetu.

Nagrodę z rąk przedstawiciela firmy Google oraz wojewody dolnośląskiego przyjął burmistrz Dzierżoniowa Marek Piorun.

Wojewoda dolnośląski Aleksander Marek Skorupa dziękując firmie Google za organizację konkursu i przeprowadzenie badań podkreślał znaczenie rozwoju technologii internetowych i i popularyzacji ich wykorzystywania przez przedsiębiorców, w szczególności z sektora MŚP. Wojewoda wskazywał jednocześnie na konieczne wsparcia tego procesu przez administrację rządową i samorządową. Z uznaniem wyraził się też o osiągnięciach Dzierżoniowa w tym zakresie, podkreślił również rolę Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, dla którego proces cyfryzacji i wprowadzania do administracji e-rozwiązań będzie w najbliższych latach jednym z podstawowych zadań.

Wyniki badań Google’a wskazują na to, że firmy na Dolnym Śląsku coraz chętniej korzystają z internetu. Jednak w zdecydowanej większości to wykorzystanie ogranicza się do wyszukiwarki internetowej i posiadania poczty elektronicznej. Tylko nieco ponad połowa firm posiada swoje strony lub wizytówki, jeszcze mniej podmiotów prowadzi rzeczywiste działania biznesowe za pośrednictwem internetu.

  •  - Fot. DUW
    Fot. DUW
  •  - Fot. DUW
    Fot. DUW