Nadodrzańskie województwa chcą walczyć o Odrę. Ich przedstawiciele spotkali się w sprawie rzeki. UWAGA !!! Duży Protest Rolników od 20.03.2024r. Ćwiczenia Wojsk NATO W Hołdzie Walczącej Ukrainie PLANOWANE PROTESTY ROLNIKÓW - INFORMACJE Infolinia DUW dla uchodźców z Ukrainy/ Гаряча лінія DUW для біженців з України: +48 71 701 11 00
Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Spam i cookies – Twoje prawa, Twój wybór

Internet to morze możliwości. By poruszać się po nim bezpiecznie i wygodnie jego użytkownikom potrzebna jest odpowiednia wiedza. Masz zapchaną skrzynkę mailową przez ogłoszenia marketingowe lub oferty handlowe, których nigdy nie zamawiałeś i które Cię nie interesują? Właściciel odwiedzanego przez Ciebie serwisu internetowego nie zawiadamia o używanych przez niego plikach cookies? Jak reagować w takich sytuacjach i do kogo zwracać się o pomoc?

Ciasteczka (pliki „cookies”)

Cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są wysyłane przez odwiedzany przez nas serwis internetowy do naszego urządzenia (np. komputera albo telefonu).  Znajdują się w nich informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych. Ciasteczka umożliwiają także zapamiętywanie informacji o użytkowniku, dzięki czemu dany serwis może np. wyświetlać odpowiednio dopasowane reklamy.

Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym każdy właściciel serwisu internetowego ma obowiązek informowania użytkowników serwisu o plikach („cookies”), jakie w ramach realizacji funkcjonalności tego serwisu umieszczane są na komputerze użytkownika bez jego zgody. Wymaganym jest przekazanie internaucie informacji o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w tych plikach, jak również o możliwości kontroli nad tym procesem w ustawieniach przeglądarki. Przechowywanie plików cookies dozwolone jest wyłącznie na podstawie zgody użytkownika wyrażonej przez odpowiednią konfigurację przeglądarki internetowej lub konfigurację świadczonej usługi.  Zgłoszenia naruszeń można kierować do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod tym linkiem.

Spam

Spam to niechciana korespondencja masowo rozsyłana za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej takich jak poczta elektroniczna, telefon, fax,  oraz komunikatory internetowe.

Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym zakazane jest używanie urządzeń, które automatycznie wysyłają informacje marketingowe, chyba  że adresat uprzednio wyraził na to zgodę.
Zgłoszenia naruszeń można kierować do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na następującej stronie.

Ponadto, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną zakazane jest również przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
Informacje na temat postępowania w przypadku otrzymania spamu dostępne są pod tym linkiem w dziale „Ochrona przed spamem - jakie mamy prawa i gdzie zgłosić problem?” – ścieżka dostępu: „Strona główna > Konsumenci > Porady konsumenckie > Pytania i odpowiedzi > Konsument w sieci”. Dane kontaktowe do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępne są w tym miejscu.

Przypadki zagrożenia lub naruszenia bezpieczeństwa w internecie można zgłaszać także:

  • do zespołu CERT Polska. Informacje na temat zgłaszania spamu dostępne są pod następującym linkiem.
  • do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – kwestie dotyczące naruszeń prywatności na tej stronie.
  • na policję lub do prokuratury wraz z wnioskiem o ukaranie sprawcy wykroczenia na podstawie art. 24 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Źródło: www.mac.gov.pl

 

  •  -
liczba wejść: 2222