Powiaty i gminy
Aktualności
Informacja
Rozpoczynają się prace nad portalem informacyjno – operacyjnym dla klientów cudzoziemskich DUW
Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak informuje, że podpisana została umowa na zaprojektowanie, wykonanie i uruchomienie Zintegrowanego Systemu Obsługi Cudzoziemców „Przybysz”. Firma Aspello sp. z.o.o. dostarczy nowy system na przełomie października i listopada tego roku. Budowa systemu ma na celu ułatwienie kontaktu cudzoziemców z urzędem - poprzez dostęp do Portalu Informacyjno-Operacyjnego oraz udostępnienie szeregu funkcjonalności usprawniających pracę pracowników oddziałów zajmujących się wnioskami cudzoziemców.
Portal Operacyjno-Informacyjny będzie składać się z dwóch części – części informacyjnej i operacyjnej. Panel informacyjny – dostępny w języku polskim i trzech językach obcych – angielskim, rosyjskim i ukraińskim, zawierać będzie obszerny zakres materiałów dotyczących:
1. aktów prawnych regulujących zasady przebywania i zatrudniania cudzoziemców na terytorium RP, wraz z dostępem do aktualnych wersji tych aktów;
2. wymagań formalnych, których spełnienie konieczne jest do uzyskania pozytywnej decyzji;
3. organizacji pracy oddziałów obsługi cudzoziemców Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu;
4. lokalizacji i godzinach pracy punktów obsługi cudzoziemców w siedzibie DUW we Wrocławiu i jego delegaturach;
5. rodzajów spraw, procedurze składania wniosków i przebiegu ich rozpatrywania, wraz z krótkim opisem poszczególnych etapów procedury i związanymi z tymi etapami statusami spraw. Statusy te będą udostępniane uwierzytelnionym cudzoziemcom;
6. formularzy wniosków wraz z instrukcją ich wypełniania;
7. ułatwień wprowadzonych wraz z utworzeniem ZSOC – informacji dotyczących Panelu Operacyjnego.
Panel Operacyjny przeznaczony będzie wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników – cudzoziemców i pracodawców. Po rejestracji użytkownik uzyska dostęp do:
1. 12 elektronicznych formularzy wniosków — klienci będą mieć możliwość wypełnienia online i wydrukowania formularza wniosku. Każdy formularz wniosku zawierać będzie system podpowiedzi ułatwiających jego wypełnienie oraz dostęp do informacji o najczęściej popełnianych błędach formalnych i najczęściej zadawanych pytaniach. Podczas wypełniania wniosku system na bieżąco będzie weryfikować jego poprawność, co pozwoli na wyeliminowanie tzw. oczywistych błędów pisarskich. Po wypełnieniu formularza wniosek będzie przesyłany do urzędu, a klient, ze względu na przepisy prawa, będzie musiał złożyć wersję papierową wniosku w urzędzie. W punkcie obsługi klienta pracownik porówna jedynie wersję papierową z elektroniczną, co znacznie skróci czas obsługi klientów.
2. Informacji na temat stanu realizacji wniosków – na panelu klienta prezentowane będą informacje o statusie spraw zainicjowanych wnioskami klienta. Cudzoziemiec będzie mógł na bieżąco śledzić, na jakim etapie znajduje się jego sprawa.
3. Informacji wysyłanych przez pracownika prowadzącego sprawę klienta – w przypadku, gdy cudzoziemiec musi uzupełnić wniosek lub dokonać jego korekty, pracownik wysyła monit pocztą. Po uruchomieniu systemu informacja ta automatycznie pojawi się na panelu klienta, co pozwoli klientowi na szybsze uzupełnienie dokumentów, a w efekcie powinno wpłynąć na skrócenie terminu wydania decyzji. Co więcej, pracownik będzie mieć możliwość wysłania takiego monitu pocztą elektroniczną lub komunikatem SMS.
4. Rezerwacji wizyt – ZSOC będzie zintegrowany z systemem kolejkowym, co pozwoli klientowi, z poziomu panelu klienta zarezerwować termin wizyty w urzędzie. Informacja ta będzie wyświetlana na stronie panelu wraz z informacją, czego ta wizyta dotyczy, co ułatwi klientom, zwłaszcza pracodawcom, przeglądanie harmonogramu wizyt.